Zdravý životní styl
Zdravý životní styl

Se špatným životním stylem jsou spojeny zažívací obtíže, nadváha, ochablost svalů, častá únava a deprese. Díky dodržování několik rad, můžete své tělo a mysl proměnit v dobře fungující stroj.

  1. Detox těla

Jde o vyloučení škodlivých látek z těla ven. Detoxikační program je vhodné začít před začátkem změny životního stylu, jelikož se tělo zcela vyčistí a připraví se tak na změnu snáz. Nápoje vhodné pro detoxikaci jsou převážně bez přidaných cukrů, jde tedy hlavně o vodu, bylinné čaje a kapky, výtažky z řas či 100% ovocné šťávy.

  1. Sport a cvičení

Pohyb je důležitý pro zlepšení kondice a funkčnosti těla. Věnujte se proto alespoň několik desítek minut denně intenzivnímu pohybu. Je jen na vás, zda půjde o běh, jógu, rychlou chůzi, posilování či nějaký sport. Přestože je výběr výhradně na vás, vždy si vybírejte činnosti, které vás baví, a jste k nim tělesně uzpůsobeni. Při neuváženém výběru by tak mohlo dojít k vážnému poranění. Pokud budete trpělivý, výsledek se dostaví za několik týdnů, kdy budete pozorovat úbytek váhy, zpevnění svalů či lepší zdravotní stav.

pozice jóga

  1. Potraviny

Při změně životního stylu je důležité přetransformovat i váš jídelníček. Volte vždy lehká jídla plná zeleniny, obilovin a luštěnin, která po správné úpravě mohou být velmi chutná a zachovat si téměř všechny výživné látky. Quinoa, proso, pohanka, rýže, jáhly či jiné bezlepkové obiloviny jsou vhodnou variantou pro přípravu zdravých jídel či příloh. Maso bychom vyloučit z jídelníčku neměli, přesto se zaměřujeme především na drůbeží či rybí maso. Snažíme se všechny potraviny kombinovat v uváženém poměru. Porce by měla být menší, avšak rozestupy mezi jídly kratší.

quinoa salát

  1. Pozitivní nálada

Mohlo by se zdát, že změnou nálady ničeho nedosáhneme, přesto vyzkoušejte mít pozitivní přístup za všech okolností. Sami uvidíte, že po odbourání zbytečného stresu, se budete cítit mnohem lépe.