Dříve se svítilo jen v noci. Nyní je to i za mlhy, za deště, v určitých obdobích a podobně. Pokud nesvítíme, nejsme ani vidět a tím se zvyšuje riziko bouračky. A to jistě nikdo nechce. Proto je třeba mít v autě náhradní žárovky. Pokud nevíte jaké, podívejte se do knížky, kterou jste k vozu dostali. Pokud ji nemáte, tak jednu žárovičku vyšroubujte a podívejte se na údaje na ní. Nebo ji prostě vezměte do obchodu. Ona totiž taková žárovka může a nemusí do vašeho světlometu pasovat. Dá se totiž vybírat dle více parametrů. A to podle například těchto.

  • Svítivost (světelný tok)

  • barevná teplota

  • napětí

  • výkon

  • výdrž

Vidíte, že to není jen tak, že se výrobci automobilů, a zvláště světel nesjednotili. Zkusíme se stručně podívat na každou položku zvlášť, a nakonec si řekneme, kde je nejlépe tyto autožárovky nakupovat.

Tak svítivost neboli světelný tok je fotometrická veličina a bla bla bla. Technické podrobnosti vynecháme a laicky si řekneme, že je to prostě údaj o tom, jak silně nám bude žárovka svítit. Udává se v lumenech a platí čím více tím lépe.

Světlo u auta

Barevná teplota je fyzikální veličina používaná jako charakteristika světla a opět bla bla bla. Pro nás postačí informace, že je světlo bílé, nebo žluté. Zde je volba na vás.

Napětí asi netřeba vysvětlovat, ale přesto, v autě asi máte 12,5 voltů, proto berte zboží podle toho.

Výkon je pak něco podobného svítivosti, ale udává se ve wattech. Zde také platí čím více wattů, tím větší výkon. Ale také příkon, pozor na to.

Výdrž je hodně sporný údaj a nedá se mu příliš věřit. Měl by v praxi vyjádřit počet hodin, které žárovka snese, tedy jak dlouho bude svítit.

Fungující světlomet

Nuže, tak jsme se probrali základem nákupu žárovek a nyní kde je nakoupit. Klikněte si na ten modrý link výše a uvidíte sami, že právě zde mají obrovský výběr za slušnou a rozumnou cenu. Takže neváhejte a objednávejte.