Spousta podnikatelů nemá vyhraněné místo v rozpočtu pro jakékoliv optimalizace webu Seolight a to je veliká chyba, neboť přichází o celou řadu výhod. Předně je mnohem lepší, pokud máte nějakého odborníka či profesionála, který se vám stará o to, aby váš web byl vždycky na popředí, měl lepší umístění než vaši konkurenti a byl lepší než web vašich konkurentů. Mnohokrát na to samotnému podnikateli prostě čas nezbyde a mnohdy na to nejsou ani lidé, znalosti či čas. Kdežto profesionál má nejrůznější nástroje, postupy a hlavně zkušenosti k tomu, aby vše udělal rychle, precizně a s kýženým výsledkem.
Pravidelné optimalizace nejsou důležité jenom proto, že přidáváte či tvoříte nový obsah na vašem webu, ale taky proto, že spolu s vámi se zdokonalují také internetové vyhledávače, které se snaží neustále nabízet relevantnější a lepší obsah pro uživatele, častokrát na úkor webových stránek, které se snaží umístit – proč? Protože pro Google jsou důležití hlavně uživatelé a pokud se chtějí firmy či podnikatelé úspěšně účastnit této hry, musí hrát podle jeho pravidel. To znamená například sledovat změny a aktualizace algoritmů, změny v příručkách a sledování nejnovějších postupů a funkcí, aby byly stránky schopny držet krok s neustále se zvyšujícími nároky.
Pak jsou tu samozřejmě velké projekty, jako jsou migrace webových stránek, které zaberou podstatnou část dne jakéhokoliv profesionála a pokud něco nehraje před tak velkým projektem, buďte si jisti, že až bude „po“, tak ucítíte veškeré tyto maličké nedostatky, na které nebyly peníze ani čas. Častokrát právě velká změna ukáže, co všechno bylo již předtím špatně, protože veškeré chyby budou mít minimálně dvakrát tak větší efekt na výkonnost webové stránky. Často se tyto problémy i zhoršují. Za to všechno může nepozornost či nezájem zabývat se takovýmito problémy.